RSS

Oare de ce sunt şi eu vinovat de păcatul originar?

10 Jan

    Analiza textelor scripturale cere timp, muncă intensă, perspicacitate, dorinţa de finalitate, dorinţa de fidelitate, nu neapărat faţă de presupusul spirit uman al scriitorului ci de spiritul adevăratului autor al Scripturii. Nu întotdeauna contextul rezolvă dilemele născute din lecturarea textelor biblice. De multe ori, din proprie experienţă, am aflat acest lucru atunci când încercam în mod forţat instanţierea în context a unui eveniment când de fapt el se afla în mod adiacent între alte evenimente  care de fapt trebuiau tratate separat. De exemplu:

Matei 2:14 Iosif s-a sculat, a luat Pruncul şi pe mama lui, noaptea, şi a plecat în Egipt.

Matei 2:15 Acolo a rămas până la moartea lui Irod, ca să se împlineacă ce fusese vestit de DOMNUL prin proorocul care zice: “Am chemat pe Fiul Meu din Egipt.”

    Oare ce legătură să existe între această împlinire consemnată de evanghelistul Matei şi vestirea prorociei din Osea?

Osea 11:1 Când era tânăr Israel, îl iubeam, şi am chemat pe fiul Meu din Egipt.

Osea 11:2 Dar cu cât proorocii îi chemau, cu atât ei se depărtau: au adus jertfe Baalilor, şi tămâie chipurilor idoleşti.

Osea 11:3 Şi totuşi Eu am învăţat pe Efraim să meargă, şi l-am ridicat în braţe; dar n-au văzut că Eu îi vindecam.

Osea 11:4 I-am tras cu legături omeneşti, cu funii de dragoste, am fost pentru ei ca cel ce le ridică jugul de lângă gură. M-am plecat spre ei şi le-am dat de mâncare.

Osea 11:5 Nu se vor mai întoarce în ţara Egiptului; dar Asirianul va fi împăratul lor, pentru că n-au voit să se întoarcă la Mine.

Osea 11:6 Sabia va năvăli peste cetăţile lor, va nimici, va mânca pe sprijinitorii lor, din pricina planurilor pe care le-au făcut.

    Se observă că în Osea nu există nici o legătură contextuală. Pare că Osea 11:1 este aruncat aşa la întâmplare, rupt de context. Dacă însă vom încerca să contextualizăm vom constata că vom ajunge obligatoriu la alte concluzii raportat la concluzionarea evanghelistului Matei.

    Pentru o analiză mai detaliată accesaţi vă rog link-ul următor:

De_ce_sunt_si-eu_vinovat_de_pacatul_originar

   Sau, pentru cei care nu pot vedea documente în format pdf, link-ul următor:

De_ce_sunt_si-eu_vinovat_de_pacatul_originar

 

Tags: ,

5 responses to “Oare de ce sunt şi eu vinovat de păcatul originar?

  1. viorelchis

    23/01/2013 at 02:20

    Oare de ce sunt şi eu vinovat de păcatul originar?O intrebare la care raspunsul este simplu.!!Atita timp cat sintem nascuti din parnti imperfecti si in puterea unui sistem imperfect detinem caracteristicile si pacatul stramosesc.

     
  2. pety

    22/07/2013 at 21:21

    Problema este ca in afara de Adam si Eva nimeni nu este vinovat de pacatul originar. Eu nici atat. Eu doar suport consecintele.

     
  3. pety

    22/07/2013 at 21:32

    Eu sunt vinovat doar de pacatele mele, de aceea condamnarea justa a lui Dumnezeu este pentru pacate, pentru comportamente care intra sub incidenta Legii lui Dumnezeu. – Romani 2:5-6; 2 Corinteni 5:10

     
    • Lia

      23/11/2013 at 01:26

      Tocmai de aceea, Rom. 6:23, spune cá plata pácatului este moartea. Aici Pavel se referá la pácatul mostenit; acesta se pláteste cu moartea, iar pentru pácatele noastre va avea loc o judecatá dupá cum tot Pavel spune în 2 Cor.5:10 ” Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut când trăia în trup.”

       
      • pety

        24/11/2013 at 21:11

        Ramane valabil faptul ca doar suport consecintele neascultarii lui Adam. El a transmis “progeniturilor” sale o natura corupta, nu am ales-o eu sau oricine altcineva. Nu este un act deliberat al meu sa ma nasc cu o natura pervertita. Nu sunt vinovat de pacatul lui Adam, ci doar de ale mele. Vinovatia apare atunci cand am la dispozitie o solutie: un ultim Adam – Isus Christos. Daca am posibilitatea sa aleg un alt reprezentatnt care sa-mi “infuzeze” natura Sa si nu o fac, atunci sunt vinovat de complacere in situatie. Urmeaza sa culeg roadele alegerii mele. In fapt acesta e pacatul: nu aleg salvarea, ba chiar o resping.

         

Leave a Reply

 
